Werkgevers

Branch Manager Logistiek

Regio Amsterdam
Fulltime
In overleg
Tussen € 74K en € 90K

De Branch Manager Logistiek is verantwoordelijk voor de beweging, distributie en opslag van benodigdheden en materialen bij het bedrijf in de Benelux-regio. Als de logistieke leider van een van de grootste afdelingen in EMEA is de Branch Manager Logistiek verantwoordelijk voor een groot team bestaande uit ongeveer 39 tot 46 leden. Binnen de rol is hij/zij verantwoordelijk voor de dagelijkse operaties, klantaccounts, contractvoorwaarden, financiële maatregelen en meer. Onder leiding van de Afdelingsmanager Logistiek krijgt het team de tools en het inzicht om routes te plannen, budgetten te analyseren en relaties op te bouwen met alle relevante belanghebbenden om de ambitieuze doelen van de vernieuwde bedrijfscultuur van het bedrijf te bevorderen. Bovendien zorgt de Branch Manager Logistiek ervoor dat het logistieke team nauw samenwerkt met andere interne teams, waaronder boekhouding, verkoop en IT-specialisten. Aangezien ze pleitbezorgers zijn voor onze klanten, leveren ze marktfeedback aan het bedrijf om een voortdurend verbeterde klantbeleving te garanderen. Binnen de functie wordt van de Branch Manager Logistiek verwacht dat hij/zij regelmatig binnenlands, Europees en af en toe wereldwijd reist.

Strategische Verantwoordelijkheden van de Branch Manager Logistiek:

  • Leiden, ondersteunen en verbeteren van operaties en processen om strategische bedrijfsdoelen te bereiken.
  • Analyseren en implementeren van processen om het team te verbeteren met nadruk op efficiëntie, effectiviteit en klanttevredenheid.
  • Onderhouden van relaties met alle relevante belanghebbenden om aan klantverwachtingen en bedrijfsdoelen te voldoen.
  • Bezoeken van (potentiële en huidige) klanten om lange termijn partnerships te waarborgen en zakelijke mogelijkheden uit te breiden.
  • Analyseren van operationele en klantprestaties door middel van directe observatie, interpretatie van rapporten en samenwerking met anderen.
  • Samenwerken met bedrijfsleiders en hun teams om strategieën te ontwikkelen en uit te voeren die groei, innovatie en organisatorische effectiviteit bevorderen. Dit omvat het op zich nemen van de verantwoordelijkheid voor het ontwerpen, opzetten en implementeren van programma's, processen en tools om medewerkers en chauffeurs te helpen bij succesvolle prestaties.

Operationele Verantwoordelijkheden van de Branch Manager Logistiek:

  • Jaarlijkse budgetaanbevelingen verstrekken met de focus op het laten groeien van het marktaandeel.
  • Toezicht houden op inkomende en uitgaande zendingen en voorraad.
  • Toezicht houden en assisteren bij het aan boord brengen van nieuwe klanten vanuit een operationeel perspectief om ervoor te zorgen dat lanceringen succesvol zijn, waarbij eventuele problemen intern worden gemeld voor snelle oplossing.
  • Onderzoeken, oplossen en/of escaleren van klantenservicekwesties, indien nodig.
  • Vervoerders selecteren en contracten en tarieven onderhandelen.
  • Inkomende en uitgaande leveringen plannen en bewaken.
  • Metrics bijwerken en evalueren om prestaties te beoordelen en verbeteringen door te voeren.
  • Overleggen met andere afdelingen om problemen op te lossen en/of te voorkomen.

Manageriële Verantwoordelijkheden van de Branch Manager Logistiek:

  • Hecht nauw samenwerken met de boekhoud- en operationele afdelingen.
  • Fungeren als het belangrijkste aanspreekpunt op het gebied van logistiek en daarom ook het interne en externe referentiepunt voor alle gerelateerde vragen en/of escalaties.
  • Ervoor zorgen dat magazijnoperaties voldoen aan ISO, GDP en andere lokale wettelijke vereisten.
  • Implementeren en beheren van veiligheidstrainingen en -praktijken.
  • Voortdurende verbeteringsinspanningen implementeren om productiviteit te stimuleren, operationele kosten te verlagen, werkprocessen te stroomlijnen en samen te werken met anderen om naadloze kwaliteitsservice te bieden.
  • Ervoor zorgen dat alle operaties voldoen aan wetten, richtlijnen en ISO-vereisten.
  • Aannemen, trainen, coachen en ontwikkelen van een hoog presterend team dat overeengekomen doelstellingen behaalt en resultaten van best practices levert.
  • Klantbehoeften identificeren en deze verbinden met de gewenste diensten binnen onze douaneoplossingen.

Functie-eisen

ERVARING:
vereist in deze functie op dit gebied.

OPLEIDINGSNIVEAU:
HBO niveau.

MANAGEMENTTAKEN:
Structureel.

THUISWERKEN:
Ja.

BEDRIJF VOORZIET IN:
Computer, telefoon, brandstofpas, thuissetup.

Wil je een extra financiële bonus? Ga dan naar: Bonus verdienen en verdien een leuke cadeaubon! Je hoeft niet eens voor ons werkzaam te zijn om de cadeaubon te verdienen.

WerkCentrale Nederland is aangesloten bij de NBBU CAO. De NBBU is dé brancheorganisatie van professionele intermediairs op de arbeidsmarkt. We behartigen de belangen van ruim 1.300 brede dienstverleners in de flexbranche: uitzendbureaus, payroll ondernemingen, zzp-bemiddelaars en andere intermediairs op de flexibele arbeidsmarkt. Meer info.

Bedrijfsdetails

Dit bedrijf biedt wereldwijd "deur-tot-deur" intermodale transportoplossingen aan haar klanten, waarbij gebruik wordt gemaakt van lucht-, zee- en grondvervoer zoals nodig is. Hoewel we diverse transportmogelijkheden aanbieden, blijft onze voornaamste focus gericht op het importeren en exporteren van luchtvracht.

Sinds 1987 is dit bedrijf actief in de drie landen van de Benelux en we hebben momenteel vestigingen in Amsterdam (luchtvracht), Rotterdam (zeevracht) en België (luchtvracht). Wat ons onderscheidt van onze concurrenten is onze toewijding aan op maat gemaakte logistieke en transportoplossingen, met speciale aandacht voor uitmuntende klantenservice.

Werktijden

De werktijden/-dagen voor deze vacature zijn: Dagdiensten

Reageer op deze functie:


Zoek jouw vacature:

Wat gebeurt er hierna?

Wanneer de vacature hiernaast jou aanspreekt dan dien je alle velden in te vullen. Controleer voor de zekerheid of je mail adres klopt en voeg jouw CV toe. Probeer zo goed mogelijk je aanmelding te motiveren bij het vakje 'Motivatie'.

Jouw aanmelding wordt door een vestigingsmedewerker opgepakt waarna jij via de mail of middels een telefoontje op de hoogte wordt gehouden.

Meer informatie?

WCN Schiphol
Flamingoweg 32 (Freightway Building) 1118 EE Schiphol
info@wcn.nl
020 - 4059111
Je vindt onze vacatures ook op social media:
Certificeringen &
keurmerken:
Logo NEN4400-1
Logo Stichting Normering Arbeid
WerkCentrale
is lid van:
Logo ACN
Logo NBBU
© WerkCentrale Nederland | Privacy Statement | Algemene Voorwaarden
Top